آفاق مگ

ساخت وبلاگ

امکانات وب

یالات متحده به زودی تغییرات مهمی را برای ویزای دانشجویی اعلام می کند

 
 
 
 
خلاصه خبر:
  • دانشجویان بین المللی که قصد دارند در ایالات متحده تحصیل کنند، احتمالاً به زودی باید هزینه های بیشتری برای پردازش ویزا بپردازند
  • از افسران کنسولی ایالات متحده که درخواست‌های ویزای دانشجویان را ارزیابی می‌کنند خواسته می‌شود که سخت گیری نسبتاً پایین‌تری دانشجویان برای اثبات اینکه قصد بازگشت به کشور خود را پس از انقضای ویزای خود دارند در نظر داشته باشند.
  • مصاحبه حضوری برای بسیاری از متقاضیان دانشجویان بین المللی تا سال 2022 لغو خواهد شد
 
تغییرهایی نظیر افزایش برنامه ریزی شده در هزینه های درخواست ویزا، تغییر در راهنمایی کنسولی برای ارزیابی درخواست های ویزای دانشجویان و تمدید معافیت مصاحبه حضوری برای برخی از متقاضیان دانشجو در برنامه جدید قرار گرفته شده است.
 

درخواست ویزا احتمالاً گران تر می شود

طبق پیشنهاد وزارت امور خارجه، دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در ایالات متحده را دارند، می‌توانند انتظار داشته باشند که در آینده هزینه‌های بیشتری برای پردازش ویزا بپردازند.
پیش‌نویس قانون پیشنهاد می‌کند که ویزای F، M و J مشمول هزینه‌های درخواست ۲۴۵ دلار آمریکا باشد، که ۵۳ درصد افزایش نسبت به ۱۶۰ دلار فعلی که دانشجویان باید بپردازند. هدف از این افزایش هزینه، انعکاس بهتر هزینه پردازش ویزا توسط مقامات کنسولی آمریکا است. پیش نویس قانون تا 28 فوریه 2022 برای اظهار نظر عمومی باز است.
 

به مقامات کنسولی اختیارات بیشتری داده خواهد شد

با انحراف از سیاست‌های تحت ریاست‌جمهوری ترامپ، به مقامات کنسولی ایالات متحده آزادی عمل بیشتری در تعیین اهداف دانشجویان برای ورود به ایالات متحده داده می‌شود، که ممکن است منجر به محرومیت دانشجویان کمتری از ویزا برای تحصیل در این کشور شود.
در دولت قبلی ایالات متحده، دانش‌آموزان بر اساس «شرایط اقامت» به‌شدت مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند تا از ارتباط آن‌ها با کشور خود و احتمال خروج سریع پس از برنامه‌هایشان در ایالات متحده به جای تلاش برای ماندن و کار، مطمئن شوند. این امر مشکلاتی را برای برخی از دانشجویانی که با توجه به سن کمتر، احتمال کمتر داشتن ملک یا متاهل بودن، و تجربه کاری محدود (در صورت وجود) در کشور خود در مقایسه با سایر متقاضیان ویزا، مدرک ضعیف تری مبنی بر "اقامت در خارج از کشور" داشتند، ایجاد کرد.
 
در واقع، کارین فیشر برای کرونیکل آموزش عالی می نویسد که، "قبل از همه‌گیری، حدود یک چهارم تمام درخواست‌های ویزای دانشجویی رد می‌شد. در 9 مورد از 10 مورد رد ویزای غیر مهاجرتی، دلیل ذکر شده قصد متقاضی است."
اکنون، مقامات کنسولی هدایت می شوند تا درخواست های دانشجویان را "بر اساس قصد فعلی - نه بر اساس موارد احتمالی آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، پس از یک دوره طولانی تحصیل در ایالات متحده" قضاوت کنند. مقامات کنسولی هنوز موظفند بین دانشجویانی که پس از تحصیل قصد ترک تحصیلی را دارند و افرادی که انگیزه اصلی آنها برای اقامت دائم در ایالات متحده است، تمایز قائل شوند. با این حال، به آنها گفته می شود که این قضاوت را بر اساس قصد دانش آموز "بازگشت به اقامت با والدین یا سرپرستان" به جای شرایط سخت گیرانه تر اقامت، انجام دهند.
 
در حالی که این نشان دهنده تسهیل فرآیندهای ارزیابی درخواست های ویزا است، برخی از جمله مدیران شورای آموزش آمریکا معتقدند که به اندازه کافی پیش نمی رود. آنها استدلال می کنند که طبیعی و مناسب است که برخی از دانشجویان بین المللی بخواهند هم تحصیل کنند و هم پس از تحصیل در ایالات متحده بمانند - و اینکه اجازه دادن به دانشجویان بین المللی با استعداد برای اعلام "نیت دوگانه" خود در واقع مطابق با رئیس جمهور خواهد بود. هدف اعلام شده بایدن از تشویق مستعدترین دانشجویان بین المللی و کارگران ماهر خارجی برای ماندن در ایالات متحده بود.
 
در اوایل سال گذشته، سناتور باب منندز و نماینده لیندا سانچز ، قانون شهروندی ایالات متحده در سال 2021 را پیشنهاد کردند تا به دانشجویان ویزای F اجازه دهد تا "دو منظوره" را اعلام کنند و اقامت دانشجویان بین المللی در برنامه های STEM را پس از اتمام تحصیلات خود در ایالات متحده آسان تر کند. اما به گفته خانم فیشر، این لایحه اصلاحات مهاجرت متوقف شده است.
سام پیک، تحلیلگر سیاست مهاجرت ، به خانم فیشر گفت که به‌روزرسانی رویه‌ای جدید وزارت امور خارجه (که اختیارات بیشتری را برای مقامات کنسولی در ارزیابی درخواست‌های ویزای دانش‌آموزان فراهم می‌کند) به‌اندازه یک برنامه دوگانه «گسترده» نیست. تصميم قانونگذاري هدفمند [آن] «بازگرداندن خوشايند به دوران قبل از ترامپ» است.
 

معافیت از مصاحبه حضوری

و در نهایت، وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرده است که توانایی فعلی افسران کنسولی برای چشم پوشی از مصاحبه حضوری برای دانشجویان F، M و J را تا پایان سال 2022 تمدید می کند. این تصمیم با توجه به "کاهش عمیق در ظرفیت پردازش ویزا وزارت" و در نظر گرفته شده برای کاهش زمان انتظار پردازش ویزا برای دانشجویان بین المللی است.
 
با این حال، وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان می کند، سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها ممکن است به صورت موردی و بسته به شرایط محلی نیاز به مصاحبه حضوری داشته باشند. ما متقاضیان را تشویق می کنیم تا برای اطلاعات دقیق تر در مورد این پیشرفت و همچنین وضعیت فعلی عملیات و خدمات، وب سایت های سفارت و کنسولگری را بررسی کنند.
آفاق مگ...
ما را در سایت آفاق مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آخرین خبر بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 19:06